کتاب هنر آشپزی افغانستان

سنت‌های مختلف در هنر آشپزی کشور افغانستان بخشی جدایی‌ناپذیر از رسم ریشه‌دار مهمان‌نوازی افغانستانی ها را تشکیل می‌دهند. غذا ابزاری است برای نشان‌دادن خصلت‌های معنوی و شیوه زندگی مردم و رسم آبروداری، همسایه‌داری و ازخودگذشتگی.

ویژگی‌های آشپزی هر منطقه بازتاب‌کننده تنوع جغرافیایی و قومی افغانستان است و در مجموع با آشپزی آسیای مرکزی، ایران، و پاکستان اشتراکات فراوانی دارد. ترکیب گروه‌های غذایی گوناگون غلات، حبوبات، سبزی‌ها و پروتئین‌های گیاهی و حیوانی در همه غذاها دیده می‌شود. نان در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف از آرد گندم، جو یا ذرت (جواری) طبخ می‌شود و انواع مختلفی دارد که بر اساس آداب اقوام مختلف متفاوت است و هریک به تناسب و فراخور اقلیم مردم منطقه طبخ می‌شود.

کتاب هنر آشپزی افغانستان که توسط خانم فروزان احمدی تالیف شده، دارای 17 فصل است و در بخش ضمائم آن نکات ضروری و بسیار خوبی در مورد آشپزی و همچنین دانشنامه و اصطلاحات خاص غذاهای افغانستانی به چشم می‌خورد.

شاید این نخستین کتاب تخصصی در حوزه آشپزی افغانستان باشد که به شکل بسیار تفصیلی به معرفی انواع غذاها و شیرینی‌های ملی و محلی افغانستان پرداخته است.نویسنده در این کتاب علاوه بر معرفی غذاها و شیرینی‌های افغانستان طرز تهیه غذاهای ملی و محلی افغانستان را نیز به روش بسیار ساده آموزش داده است.

نویسنده در این اثر تمام غذاها را همراه با تصاویر رنگی معرفی کرده است که این کار بر جذابیت اثر افزوده است.

برخی از عناوین این کتاب:

انواع پلو

انواع غذاهای گوشتی

انواع کباب

انواع شوربا

انواع خورشت و قورمه

انواع غذاهای آب پز و خمیری

انواع بولانی

انواع برانی

و....

 

ویژگی‌های محصول

وزن خالص: 430 گرم

وزن با بسته بندی: 480 گرم

نویسنده: فروزان احمدی

قطع: وزیری

ناشر: صبح امید

تعداد صفحات: 260

سال نشر: 1398

ابعاد: 17*23

نظرات (0)

There are no comments posted here yet

نظر خود را اضافه کنید.

  1. Posting comment as a guest.
0 Characters
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
کلیه حقوق متعلق است به انتشارات صبح امید
دیزاین شده در سما